Pazar, Şubat 12, 2006

Kitap: Teacher Man


Teach Man, Angela's Ashes ile Pulitzer odulu kazananIrlanda asilli Amerikali Frank McCourt'un New York'un cesitli okullarinda ogretmenlik yaptigi 30 yili anlattigi kitabinin adi. Ben tabii ki audiobook'unu dinledim

Okulun ilk gununde sinifta kavga cikar ve ogrencilerden biri digerine sandovicini firlatir. Sandovic, ogrenmenimizin onune duser, o da sandovici alir ve yer! Mudur kapiya dayanir ve uzun uzadiya, ogrencilerin onunde yemek yemesinin yanlis oldugunu anlatir! Kitapta Frank McCourtun bunun gibi bir suru hikayeyi Frank McCourt'un uysal, esprili dilinden dinliyorsunuz.
Frank McCourt siradan bir ogretmen degil. Ogrencilerini seviyor, onlari anlamaya calisiyor. Onlari derslere baglamak, Ingiliz edebiyatini ogretmek icin pek cok degisik yollar deniyor ve bu yuzden de sik sik okul mudurleri ile basi derde giriyor.

18 ay birlikte calistigim Irlandali mudurume kitaptan bahsettigimde, "aa evet biliyorum. Angela's Ashes'i yazmisti. Benim kasabamdan, Limerick'ten ama orda pek sevilen biri degil" dedi. Nedenini sordum. "Cunku, Limerick kucuk bir yer. Herkes birbirini tanir. Frank kitapta isimleri aynen kullandi o insanlar hala orda, onlar yasamiyorsa bile akrabalari, cocuklari orda ve yazdiklari bu insanlari dogrudan etkiledi" dedi. Sanirim bundan sonra Angela's Ashes'i ve 'Tis 'i bulup okumam gerekecek cunku bu kitaba bayildim.

Hiç yorum yok: