Çarşamba, Haziran 21, 2006

Ye #11 - Balik 3. Durak

Bugun pek vaktim yok, o yuzden sadece 7 duraga ugrayabildim:

Ilk duragimiz Konya. Melisa'nin kiremitte alabaligi cok guzel gorunuyor. Etkinlik icin balik bulmakta oldukca zorlanmis Melisa. Bizim icin bu kadar zahmete girdiginden dolayi kendisine tesekkur ediyoruz. Bol mantarli ve kasarli alabaligi kasarini sundure sundure yiyoruz. (Yazarin notu: New Jersey'de kiremit veya guvec bulmak mumkun mudur, bilen var mi acaba?).

Ankara'ya Sibel'in yanina geciyoruz. Sibel firinda cupra ve ton baligi koftesi yapmis. Domates ve maydanozla suslenen cupra cok renkli gorunuyor. Sibelin ton baligini tek olarak yemeyen oglu da icinde yesil sogan, misir, maydanoz ve dereotu da bulunan kofteyi severek yiyormus.

Sevinc Istanbul'dan katiliyor etkinlige. Tarifi hamsi pilavi. Kisin cok sik yaptigi bu pilavin simdilik sadece tarifi var. Mevisimi olmadigi icin hamsi bulamamis Sevinc. Hamsi pilavini hep cok zor olarak dusunurdum ben ama bu tarif hic goz korkutmuyor. Tesekkurler Sevinc.

Siradaki evsahibimiz hem blog dunyasina hem de ye etkinliklerine yeni katilan Munevver. Munevver de Istanbul'dan. Levrek baligi prenses cok gozalici. Sana'nin eski bir yemek kitabindan uyarlanan tarifte ispanak, levrek ve besamel sosun uyumu super. Aralardaki peynirler de ayri bir lezzet katmis.

Istanbulda oldugumuzu duyan Bahar cagiriyor, ona gidiyoruz. Sufle ton yiyecegiz. Av yasagindan dolayi taze ballik alamamis Bahar, ama cok da iyi olmus. Nefis bir sufle kesfedilmis boylece. Muhtesem kokusuyla basdonduren suflenin mutlaka sicak yenmesi gerekiyor.

Sniff sniff. Girit'den guzel kokular geliyor. Papatya'ya firinda zencefilli susamli somon yemeye davetliyiz. Komsuda pismis bize de dusmus. Bu, Papatyanin da ilk ye etkinligi. Ustlerine limon sikilmis ve limon dilimleri yerlestirilmis somonlar patateslerle birlikte harika bir yemek olmus. Yanina bol eksili bir salata ve ardindan 'baligi oldurmek' icin bir tatliyla beraber tabi.

Ve Ingiltere'deyiz. Seda dort cesit balik hazirlamis, hangisinden baslayacagimizi bilemiyoruz. Menude karidesli mini borek, brik a loeuf, somonlu ve karidesli pilav, ve balik koftsi ve patates kizartmasi. Ilk iki tarif 1001 Essential Recipes kitabindn alinmis. Cok da iyi secimler olmus. Somonlu ve karidesli pilav ise Solmon kitabindaki tariften yola cikilarak baslamis ama Seda'nin degisiklikleriyle ona ozgu bir yemek olup cikmis.

Dorduncu tur yarina...

Adsız dedi ki...

Merhaba merakla ne zaman benim balığıma sıra gelecek derken nihayet 3. durakta kendime rastladım. teşekkür ediyorum.Bu etkinliklerle yemek yapma zevkim bir kez daha artıyor.Çünkü birileriyle paylaşmak çok hoş
sevgiyle kalın kolay gelsin

JTB (JourneyToBlue) dedi ki...

bak şekerim, şimdiden anlaşalım: ben gelince bir akşam "balık" gecesi düzenleyelim ve sen de buradaki tariflerden en az 5 tanesini yap!!!
gözüm doysun önce:) hehehe

Adil Hindistan dedi ki...

I second that :)

Bezen Hindistan dedi ki...

Merhaba Sibel, etkinlige katildigin icin ben tesekkur ederim. Bu etkinlikler benim de cok hosuma gidiyor.

Canlarim istediginiz balik gecesi olsun:)) Denenecek suruyle tarif var baksaniza, e bi yerden baslamak lazim. Yanina da size raki bana sarap acariz artik:))

munevver dedi ki...

Sevgili Bezen,bloğum yokken etkinliklere bakar,'ne güzel hepsini bir arada görebiliyoruz'derdim.Bu yüzden ben de heyecanla katıldım.Çok teşekkürler ev sahipliğin için.